chippy | Medlemskap ansökning

Välkommen till Centic!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

chippy

Ny Medlem
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Användarnamn: chippy

Vad är ditt namn i verkligheten? Liam

Vad är ditt discord namn? Chippy

Vad är ditt födelsedatum? 12 Juli 2010

Berätta om din karaktär. David Lindkvist är en engagerad och positiv person med stort intresse för spel och digitala miljöer. Han är kreativ, lösningsorienterad och tycker om att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. David har lätt för att lära sig nya saker och anpassar sig snabbt till olika situationer, vilket gör honom till en värdefull person i många sammanhang.

Han har ett stort tålamod och ger inte upp när han möter utmaningar, utan ser dem istället som möjligheter att utvecklas. Som person är han också hjälpsam, respektfull och bidrar till en bra stämning omkring sig.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Ansvarsfull – David tar sina uppgifter seriöst och gör sitt bästa för att slutföra dem på ett bra sätt. Samarbetsvillig – Han fungerar bra med andra, lyssnar och bidrar till god laganda. Lär sig snabbt – David har lätt för att förstå nya saker och utvecklas snabbt i nya miljöer.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Kan vara självkritisk – David vill ofta göra saker bra, vilket ibland gör att han ställer höga krav på sig själv. Otålig ibland – När saker går långsamt kan han vilja se snabbare resultat. Tar på sig mycket ansvar – Han vill gärna hjälpa till, vilket ibland kan leda till att han tar på sig mer än nödvändigt.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med en seriös och rolig RP-upplevelse genom att skapa realistiska scenarion och spela min karaktär på ett trovärdigt sätt. Jag är respektfull mot andra spelare, följer reglerna och vill bidra till en bra gemenskap på servern.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har erfarenhet inom RP och förstår grunderna som seriös karaktärsutveckling, realistiska scenarion och vikten av att skilja på IC och OOC. Jag vet hur man skapar bra rollspel genom kommunikation, respekt och samarbete med andra spelare.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man inte alltid spelar för att själv “vinna” ett scenario, utan också tänker på att skapa bra och rolig RP för den andra parten.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft för mig innebär att kunna tänka logiskt och fatta rimliga beslut utifrån situationen, även om det inte står exakt i reglerna.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? RDM (Random Deathmatch) – Man får inte attackera eller döda någon utan giltig anledning och bra RP-scenario. VDM (Vehicle Deathmatch) – Man får inte använda fordon som vapen utan rimlig anledning i RP. Metagaming – Man får inte använda information man fått utanför spelet i sin karaktärs agerande. Powergaming – Man får inte tvinga fram orealistiska handlingar eller göra saker som inte är möjliga realistiskt.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en mogen och engagerad person som tar RP seriöst och vill bidra till en positiv miljö på servern. Jag tycker om att utvecklas, lära mig nya saker och tar gärna emot feedback för att bli bättre. Jag är också social och lätt att samarbeta med, vilket gör att jag gärna skapar roliga scenarion tillsammans med andra spelare. För mig handlar RP inte bara om att spela själv, utan om att bidra till en levande och underhållande server där alla kan ha kul.

Top Bottom