Godkänd envoy111 | Servervakt Ansökan

Välkommen till Centic!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

envoy111

Ny Medlem
Meddelanden
3
Trofépoäng
1
Användarnamn: envoy111

Ditt namn: Alex Andersson

Ange ditt födelsedatum: 21 Juli 2026

Ditt Discordnamn: 4pw0

Beskriv din dagliga aktivitet på servern: Jag heter Alex och är 15 år gammal. Jag är en lugn och ansvarsfull person som gillar att hjälpa andra, särskilt inom spel osv jag är aktiv på centic och gillar att bidra till en bra stämning på servern. men sen får vi ju inte glömma att jag oxå är väldigt bra på att hantera stressiga situationer och är väldigt professionell inom staff arbetet och även utanför staff arbetet jag har alltid haft en god ton till folk även om dom inte har haft det tillbaks jag e bra på att hantera saker som är svåra att hantera jag älskar och brinner för att hjälpa folk då ja vet att de finns väldigt många just här på rewerse som behöver hjälp men ibland får dom inte hjälp o då vill ja va där och hjälpa så gott de bara går.

Hur länge har du varit en Medlem på Centic? Sen första centic öppnade brushannnn

Hur många gånger har du blivit bannad på server? 1 men det blev falsk för staff gjorde lite fel så jag fick unban

Varför ansöker du som servervakt på Centic? Jag söker till servervakt för att jag känner att jag verkligen hade kunnat bidra till att göra servern ännu bättre. Det finns gånger där folk inte får hjälp i tid, och då vill jag vara där i just den sekunden eller minuten och hjälpa den som behöver hjälp.
Det finns också nya spelare som inte direkt fattar hur allt funkar, och jag tycker synd om dem när ingen i staff svarar. Därför vill jag vara där och hjälpa direkt, samt visa hur saker fungerar och vad man behöver kunna på servern.
Sen finns det en sak jag har stört mig på här på dentic, och det är krim-RP:n. Jag vill kunna hjälpa till när folk RDMar andra. Självklart behöver jag se klipp, men oavsett vill jag finnas där för servern och hjälpa till.
Jag vill även kunna specca, eftersom krim rpn är ganska förstörd just nu. Jag vill samla staffteamet och tycker att vi alla ska fixa den tillsammans, om jag blir godkänd som staff här på dentic.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har: En servervakt har som uppgift att hjälpa spelare och se till att alla följer reglerna på servern. Man ska vara aktiv och finnas där när någon behöver hjälp, speciellt nya spelare som inte förstår hur allt fungerar. Det är viktigt att svara snabbt och vara trevlig mot alla.
En servervakt ska också kolla så att ingen fuskar eller bryter mot reglerna, till exempel om någon dödar andra utan anledning. Då ska man kolla vad som hänt, till exempel genom klipp eller att specca, och sedan göra rätt sak.
Man jobbar också tillsammans med andra i staff och försöker göra servern bättre så att alla kan ha roligt och spela på ett rättvist sätt.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt eftersom jag tycker att det sker alldeles för många regelbrott som RDM och VDM. Det förstör spelupplevelsen för många, och jag tycker att det är mycket roligare när alla följer reglerna och spelar seriöst. Jag har tidigare varit servervakt på Unive Roleplay och har därmed erfarenhet av att hantera ärenden på ett rättvist, lugnt och professionellt sätt. Jag vet hur viktigt det är att agera opartiskt och att lyssna på båda sidor innan man fattar ett beslut. Att få chansen att vara en del av teamet och bidra till en bättre spelmiljö är något jag verkligen skulle uppskatta.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt: Korruption och abuse betyder att en servervakt missbrukar sina rättigheter istället för att vara rättvis.
Korruption är när man gynnar sig själv eller sina vänner. Till exempel att man inte ger sina kompisar straff fast de bryter mot reglerna, eller att man ger någon fördelar som andra inte får.
Abuse är när man använder sina staff-kommandon på fel sätt. Det kan vara att man speccar utan anledning, ger straff utan bevis, använder sina krafter för att vinna själv i spelet, eller stör spelare.
Som servervakt ska man alltid vara rättvis, följa reglerna och inte använda sina rättigheter för egen vinning eller för att hjälpa vissa personer mer än andra.

Nyxar-

Helper
Helper
Support & Ticketchef
Jobb Ansvarig
Medlemskap Ansvarig
Meddelanden
92
Trofépoäng
6
Godkänd!
Välkommen till teamet.