realpunkt1337 | Ansökan till Staff

Välkommen till Centic!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

realpunkt1337

Ny Medlem
Meddelanden
2
Trofépoäng
1
Användarnamn: 24k

Vad är ditt namn i verkligheten? Peter

Ange ditt födelsedatum: 23 April 2011

Ange ditt Discordnamn: realpunkt1337

Berätta kortfattat om dig själv: Jag heter Peter och jag gillar Fotboll och fivem. Jag har spelat FiveM ett bra tag och tycker det är kul med seriös RP. Jag är just nu servervakt och rpar som krim på centic

Mellan vilka tider kan du vara aktiv? 6h Mån-Tors - Fre - Sön 10h

Hur länge har du varit en Medlem på Centic? Vene nå månader

Varför ansöker du som staff på Centic? Jag vill ansöka eftersom jag verkligen vill hjälpa till på servern, till exempel med ansökningar, Discord-arbete och ingame-arbete. Jag gillar att ta ansvar och vill bidra till att servern blir bättre för alla.
En anledning till att jag vill bli staff är att jag tycker att det ibland blir för mycket lall, både från medlemmar, icke medlemmar och ibland även staff. Jag har sett situationer där staff bara skriver “RPA dig fram” när någon till exempel blivit bombad av en moddare, trots att man säger att man har klipp. Jag tycker inte att det är ett bra sätt att hantera reports.
Jag ser också många förare som kör utan sunt förnuft, till exempel rakt igenom torget med fartkameror och poliser runt omkring. Samma sak gäller vissa kriminella. Jag vet att mycket ligger på krimansvariga, men i sådana situationer tycker jag att man borde ta in 1–3 krimansvariga direkt.
Ett exempel är när jag nyligen blev rånad på torget, inuti en butik, och sedan skjuten av ett gäng. Det är enligt mig ett väldigt orealistiskt beteende och förstör roleplayen. Jag vill vara med och hjälpa till så att sådant tas på rätt sätt och att RP-nivån hålls seriös.

Vad är din uppgift som Staff? Min uppgift som staff är att se till att reglerna följs och att roleplayen håller en bra nivå. Jag ska hjälpa spelare när de behöver hjälp, svara på reports och hantera situationer lugnt och rättvist.
Jag ska också hjälpa till med ansökningar, Discord och ingame-arbete, samt förklara regler för nya spelare så att de förstår hur servern fungerar. Om någon bryter mot reglerna ska jag ta det på ett schysst sätt och försöka lösa det utan onödigt drama.
Som staff är det viktigt för mig att vara opartisk, inte favorisera någon och alltid tänka på serverns bästa. Mitt mål är att skapa en trygg server där både medlemmar och staff tar roleplay seriöst och där alla kan ha kul.
Och då med annat ord hjälpa servern från moddare, Lallare, folk som bryter serverreglerna

Vad kommer du att bidra med som Staff? Som staff kommer jag bidra med att vara aktiv, hjälpsam och rättvis. Jag kommer hjälpa spelare med frågor, ta reports seriöst och se till att reglerna följs utan att det blir lall.
Jag kan bidra med ansökningar, Discord-arbete och ingame-hjälp, samt hjälpa nya spelare att komma in i RP på rätt sätt. Jag är lugn i stressiga situationer och försöker alltid lösa problem på ett schysst sätt.
Jag vill bidra till bättre RP-nivå på servern och ett tryggare klimat där både spelare och staff tar sitt ansvar.
Och då Hjälpa många Medlemmear i Support eller ingame genom /reportslist

Hur hanterar du stressiga situationer? När det blir stressiga situationer försöker jag hålla mig lugn och tänka klart innan jag agerar. Jag lyssnar på alla parter, kollar vad som faktiskt hänt och försöker lösa problemet på ett rättvist sätt.
Om det behövs pratar jag med andra staff för att få hjälp eller råd, så att situationen kan lösas på bästa sätt utan att RP förstörs. Jag tycker det är viktigt att inte stressa upp sig utan ta ansvar och göra det som är bäst för servern.

Heter du samma på Discord, Forumet och Ingame? Ja

Ansvarsområde 1: Servervakt

Ansvarsområde 2: IMPORT

Senaste redigerad:
Top Bottom