notti.111111 | Servervakt Ansökan

Välkommen till Centic!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

notti.111111

Ny Medlem
Meddelanden
2
Trofépoäng
1
Användarnamn: notti.111111

Ditt namn: notti.11

Ange ditt födelsedatum: 5 Oktober 2009

Ditt Discordnamn: notti.11

Beskriv din dagliga aktivitet på servern: Jag är väldigt aktiv på servern och spelar i princip varje dag, oftast flera timmar per dag beroende på hur min fritid ser ut. Jag är främst aktiv under eftermiddagar och kvällar, men kan även vara inne andra tider. Under min speltid fokuserar jag på seriös RP och försöker alltid bidra till en bra och realistisk spelupplevelse för både mig själv och andra. Jag är även uppmärksam på vad som händer runt omkring mig på servern, vilket gör att jag snabbt kan reagera om något inte står rätt till eller om någon behöver hjälp.

Hur länge har du varit en Medlem på Centic? Jag har varit medlem på Centic under en längre period ungefär 2024) och har under den tiden fått en bra förståelse för serverns regler, hur communityn fungerar samt vilken nivå av RP som förväntas. Jag har tagit del av många olika situationer på servern vilket har gett mig erfarenhet och en bättre helhetsbild av hur saker fungerar.

Hur många gånger har du blivit bannad på server? 1

Varför ansöker du som servervakt på Centic? Jag ansöker som servervakt eftersom jag vill vara med och bidra till en trygg, rättvis och välfungerande server. Jag tycker det är viktigt att regler följs och att alla spelare behandlas lika, oavsett situation. Jag vill hjälpa till att minska regelbrott och se till att spelare kan känna sig trygga när de spelar. Samtidigt ser jag detta som en möjlighet att ta mer ansvar inom communityn och bidra på ett mer seriöst sätt.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej, jag har inte varit blacklistad. Jag har alltid försökt hålla mig till reglerna och bete mig på ett sätt som speglar en seriös spelare.

Förklara vad för uppgift en servervakt har: En servervakts uppgift är att övervaka servern och se till att reglerna följs i praktiken. Det innebär att man håller koll på spelare, identifierar regelbrott och rapporterar dessa vidare till staff. Man ska även kunna hjälpa spelare som har frågor eller hamnar i problem. En viktig del av rollen är att vara aktiv, uppmärksam och agera som en förebild genom sitt beteende. Man ska inte missbruka sina befogenheter utan alltid agera rättvist och professionellt.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt eftersom jag vill ta ett större ansvar och bidra mer till communityn än bara som vanlig spelare. Jag tycker om att hjälpa andra och ser det som viktigt att det finns personer som håller ordning på servern. Jag vill vara med och skapa en bättre upplevelse för alla genom att motverka regelbrott och bidra till en positiv och seriös miljö. Jag är också motiverad att utvecklas och lära mig mer inom rollen.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt: Korruption och abuse innebär att man missbrukar sina rättigheter och sin roll som servervakt. Det kan till exempel vara att man hjälper sina vänner genom att ignorera deras regelbrott, ger fördelar till vissa spelare eller använder sina befogenheter för egen vinning. Abuse kan också vara att man ingriper utan anledning, behandlar spelare orättvist eller låter känslor påverka beslut istället för att följa reglerna. Som servervakt är det väldigt viktigt att alltid vara opartisk, rättvis och professionell. Man ska följa reglerna strikt och behandla alla spelare lika, oavsett vem det är. Rollen bygger på förtroende, och det är därför avgörande att man inte missbrukar sina rättigheter.

Top Bottom