Spooky1231 | Ansökan till Staff

Välkommen till Centic!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Spooky1231

Ny Medlem
Meddelanden
5
Trofépoäng
3
Användarnamn: Spooky1231

Vad är ditt namn i verkligheten? Casper

Ange ditt födelsedatum: 14 December 2010

Ange ditt Discordnamn: spooky083567

Berätta kortfattat om dig själv: jag heter Casper och jag älskar att lira FiveM, och jag brukar spela FiveM as ofta. Brukar vara inne t.ex 6-14 timmar per dag om inte mer jag nördar lättare sagt, och jag brukar hänga med kompisar ibland och jag går på boxning jage e snäll trevlig omtänksam och jag behandlar även alla rättvist, och jag gillar att bygga datorer och plocka isär jage e bra med att överföra filer eller liknande så om någon behöver hjälp i supp att t.ex ladda ner FiveM så hjälper jag liksom, så aa där har ni lite info om mig, jag prioriterar min omgivning samt att alltid ha ett trevligt bemötande, jag har tidigare erfarenheter inom staffarbetet också!

Mellan vilka tider kan du vara aktiv? På vardagar går jag i skolan så från 15:30 till 22:30 brukar jag alltid vara ig och aktiv i dc och på helger brukar jag vara aktiv inprincip hela tiden. Men min tidigaste dag e Onsdagar och då brukar jag sluta typ kl 14:40 och kan vara aktiv till 22:30 sen är det snart sommarlov och då kan jag vara aktiv fån 14:00 till typ 03:00.

Hur länge har du varit en Medlem på Centic? Jag har varit medlem sedan 18e januari så runt 2-3 månader typ sen så har jag kört en månad innan som Icke Medlem tills jag fattade hur man ansökte till medlem

Varför ansöker du som staff på Centic? jag ansöker om staff för att jag vill kunna hjälpa servern osv, och jag har ju även varit servervakt och Helper för inte jätte länge sen, så jag har ju lärt mig mer om det med bans osv och hur man kollar loggsen på ett proffsigt sätt osv, och jag vill ju det bästa för serverns rp jag vill ju inte att massa lallare springer runt och skit samt folk som vdmar och bryter mot serverns regler lättare sagt begår regelbrott. Sen e jag även typ alltid aktiv och har ett bra tålamod, visar respekt, omtänksam, trevlig, och alltid glad ton mot allt och alla sen är jag väldigt bra på att lyssna och ta kritik även visar jag hänsyn till alla, och jag är extremt bra på att ta ordrar och beslut. Och mitt mål är att Centic ska ha det bästa staff teamet i FiveM's historia och Centic ska ha det bästa Communityt av alla och helt enkelt ha den bästa rpn. Sen kan jag alla serverns regler och jag ser ju ganska ofta folk som bryter mot de och då vill jag ju kunna ta rätt åtgärd för det liksom, jag vill inte ba stå och titta på utan känna att jag faktiskt kan göra något åt det. Och det är en dels viktigt för mig men säkert för många fler på denna servern att det ska finnas schyssta och omtänksamma staffs, som alltid har en god ton i rösten, exempelvis vill säga i support och reports kommer jag ju vara trevlig i mitt bemötande vilket kommer leda till en tryggare miljö runt support o.s.v. Jag kommer även att bidra med erfarenhet vilket är bra också, jag har vart staff 2 gånger tidigare men sagt upp den båda gånger men denna gång sa jag upp min staff utan att tänka jag ville vara kvar men sa upp den även fast jag var en av dom aktivaste..

Vad är din uppgift som Staff? Att hålla koll så att ingen begår ett regelbrott och att rp nivån på servern är as bra och inte dålig, som staff så har man uppgiften främst att specca folk ta reports o sitta i support och hjälpa folk osv sen även hålla koll så inga regelbrott begås då osså, samt att hjälpa folk bara allmänt på servern. Och det viktigaste för mig är att det ska vara as bra rp nivå vilket det inte är ibland t.ex felaktiga scenarion osv det ska vara roligt inte att det ska vara felaktigt hela tiden. Sen är man ju som polis även trött på folk som klär sig till poliser copbaitar rdmar vmdar allt möjligt. Finns exempelvis commands man använder vid ärenden!

Exempel på commands som finns/
/noclip
/ban (id) (tid)
/svban (bannar någon i 30 min)
/spec (id) (speccar personen med id
/specoff (slutar specca
/sc (meddelande) (skriver i staff chatten)
/kick (id) (kickar någon från servern
/car (spawnnamn)
/revive (id) (återupplivar personen
/reports (kollar reports
/setjob (id) (jobb) ger en person jobbet du skriver
/dv (radius) (tar bort fordon inom en viss radie
/skin (id) ger en person garderob så dom kan byta kläder
/ooc (då kan man skriva så alla inuti hela servern ser
/bring (id) drar en person till dig
/goto (id) går till personen
/tp (koordinat) exempelvis kan du kopiera koordinater från logs sedan hamnar du där
/tpm (teloporterar till markör)

Finns nog ganska många mer men orkar inte skriva fler..

Exempel på olika regler!

VDM/ Vehicle Death Match: Att du exempelvis kör över någon eller dödar någon med ett fordon!
RDM/ Random Death Match: Du dödar någon utan en bakomliggande anledning!
NLR/ New Life Rule: Att man inte får komma ihåg saker som hänt precis innan man dött!
PWG 1/ Powergaming 1: Att du t.ex inte rpar på skador eller åker upp på ett berg och hoppar rakt ut över en kant!
PWG 2/ Powergaming 2: Att du spelar bara för din vinst, och inte för motpartens!
Metagaming: Att du använder dig av information ingame som du har fått från exempelvis ''discord''
Sunt Förnuft: Att du gör saker som du inte hade gjort i verkligheten exempelvis åker in med en cykel på sjukan och hoppar runt på bord eller liknande!
Copbait: Att du medvetet försöker få polisens uppmärksamhet!
OOC/ Out Of Character: Att du t.ex pratar om saker från ditt riktiga liv i rpn, ''Jag började spela FiveM igår när började du spela på Avena?''

Finns nog kanske 2-3 till men kan inte komma ihåg allt det kommer fram när jag väl tänker på det!

Vad kommer du att bidra med som Staff? Jag bidrar väll med bra aktivitet och att jag gillar att hjälpa folk och jag är ju även snäll omtänksam och bra på att lyssna samt så visar jag respekt och rättvisa jag behandlar alla rättvist så jag skulle bidra med mycket som staff. Samt även skapa en rolig rp men även se till så att reglerna följs och även att vara hjälpsam och schysst mot alla medlemmar på servern när de behöver hjälp med något, men om någon regel inte följs så kommer jag självklart vara med så rätt åtgärd tas. Jag kommer även sitta aktiv mycket i support och hjälpa till och ta reports ofta för det är ju därför man blir staff för att hjälpa till och vissa blir ju staff för att se coola ut men det är ju inte därför man ska bli staff man ska bli staff för att hjälpa till liksom. Jag kommer vara aktiv inom reports samt schysst, och jag går inte för att öppna sen stänga reporten direkt utan jag tar faktiskt min tid och kollar in noga på situationen, exempelvis vill säga ''kan någon hjälpa det är någon som vdmat mig'' jag kommer inte bara skriva direkt hoppa supp med klipp utan jag kommer tpa till platsen kolla läget ser jag inget spår av vdm eller liknande då skriver man ''hoppa supp med klipp'' man måste ta sin tid och sköta allt korrekt så inget blir fel även hjälpa de som behöver hjälp mitt viktigaste kommer vara att hålla koll vid torget då det sker att folk vdmar hela tiden allmänt lall och bara bidrar det tillslut med en dålig rp om ingen kan ta tag i det!

Hur hanterar du stressiga situationer? Jag tar det som det kommer t.ex det kan handla om kritik vad som möjligt då tar man sig och lyssnar och tar det lugnt tar ett ljupt andetag osv, så jag skulle säga att jag hanterar stressiga situationer väldigt bra, bara man tar det lugnt och lyssnar och andas in o ut så kan man hantera det.

Heter du samma på Discord, Forumet och Ingame? Nej

Ansvarsområde 1: Kriminell

Ansvarsområde 2: Support

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom